Spojrzenie na nawrócenie

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że chyba że odkąd Ciebie odejdzie, to coś lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — wewnątrz tylna część, wewnątrz bok, znowu w front — wszędzie jej wszystko dolega okrutnie. A lecz wciąż Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od chwili nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz i mówisz: „Biegnijcie — Ja was zawierać będę, Ja was powiodę, Ja was tam poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza los człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili gdy owce, ktoś spośród nas się obrócił w odniesieniu do własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli pożądanie oraz zamiłowanie a wygasało do wnętrza nich trwanie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako istota żywa podatna na złudzenia, w których potrafi upierać się uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie jako jeden z bohaterów powieści Goldinga — przedstawiciel kleru budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera w strachu, wiedząc, że struktura dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: bastion wali się z hukiem, niszcząc świątynia a okoliczne domy, a pan sam popada w środku obłęd.Grzech objawia się jako opętańczy pogoń do przepaści (do wnętrza przekonaniu, iż podążam aż do krainy szczęścia) czy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku istota ludzka łamie sobie kości. Iluzja szczęścia dlatego że jest jako dziesiąta muza wyświetlany na ścianie. Gdy każdy usiłuje wskoczyć do wnętrza jego środek, wali głową w mur. Gdy diablik stwarzał religijny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety wewnątrz jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, iż jest wciągany do wnętrza grę pozorów, która ma rozbić jego realizm Bogu tudzież zetrzeć w proch nieustępliwe głód podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człek pogrąża się wewnątrz rozpaczy, osamotnieniu a poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż ściganie wewnątrz tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na bezdroże:W nawróceniu pierwszą sprawą jest uznanie własnego stanu. Człowiek potrafi latami tłumić cierpienie przeżytej katastrofy natomiast układać sobie istnienie na dnie przepaści. Pomaga mu wewnątrz tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna domyślać się pogruchotanych kości. Te środki zaradcze do tej pory bardziej pustoszą niematerialny układ człowieka, zamieniając go do wnętrza snujące się widmo. Ich dobrze sytuowany paleta sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od jego własnego serca, natomiast tym samym od chwili Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu dodatkowo jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących dodatkowo pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo wrażenie słabości a niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, iż nigdy negacja logiczna uda mi się zwyciężyć ogromnego dystansu, który wyznacza moje no dalekie odejście. Być przypadkiem owo właśnie przejście stało się udziałem Judasza, który w środku swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje aktualnie fortel powrotu. Zbyt o wiele odszedłem, bym był wewnątrz stanie rozmawiać: cała do tyłu!Druga postępowanie owo ogromne impresja winy, odbierające głód do życia tudzież cześć aż do siebie. Człowiek tak nadzwyczaj koncentruje się na własnym upadku, iż jego cień przysłania mu ubolewanie Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu w środku grzechy przeszkadza psychiczne poczucie winy, wewnątrz którym do wnętrza ognisko uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek oraz złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem egzystować taki nieuk? Jak mogłem owo wyrządzić? Jak mogłem to mówić?Trzecia postawa owo żądza zrobienia gruntownego porządku w swoim życiu moralnym również religijnym oparta nieraz na wierze, iż całokształt da się przepracować i uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie w dodatku niejednokrotnie spośród lęku przedtem zatratą siebie w środku grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypuszczalnie ta prezencja rodzi się z poczucia, iż chyba że mam zarobić na Bożą miłość, muszę udowodnić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest deficyt myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się w człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma dlatego że takiego momentu, do wnętrza którym moglibyśmy powiedzieć: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem istotnie doskonały. Przypowieść o celniku dodatkowo faryzeuszu stanowi uwaga poprzednio postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy w środku słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na wnikliwie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje geneza do wnętrza odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, aby rozpiąć mu oczy na liczebność, w środku jakim się znajduje. Przychodzi, iżby wynieść go na własnych rękach spośród piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności w pobliżu grzeszniku jest konwent spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest nader mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, aczkolwiek mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się jakim sposobem w środku zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w środku rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym pospołu się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, zarzewie, które ją napoi. Rozmowa z Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wynaleźć własne zagubienie, negacja logiczna czując się w pobliżu tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych co tchu na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła obrać kierunek do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą tudzież życiem; oblekając się w środku ścierwo, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj i szukaj najdroższy, abyś doszedł do prawdy zaś życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, podejście sama do ciebie przyszła i śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię prawdziwie obudziła! Wstań tudzież chodź!

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło tudzież podjęciu decyzji o tym, tak aby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście owo słuszne, natomiast w środku Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania a reagowania do wnętrza naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót aż do przestrzegania Prawa – aplauz tego, co ono mówi, a stanięcie w środku posłuszeństwie wobec niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działalność, powiedział: „Nawracajcie się również wierzcie wewnątrz Ewangelię”. On sprawił, że te para aspekty – Prawo tudzież wiara – niezmienny się jednością, oraz nawrócenie miało od tego momentu mieć znaczenie negacja logiczna tak wiele pogląd do tyłu, ile pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, do wnętrza co wkraczamy za pośrednictwem wiarę. To znaczenie głosili później apostołowie wewnątrz dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – natomiast niech ktokolwiek spośród was ochrzci się w określenie Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, natomiast weźmiecie do wnętrza darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co w następstwie tego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana plus życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe doświadczenie wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w ciągu grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo wobec Boga, więc powinniśmy mieć wyrzuty sumienia, jak go popełniamy. Jednak zgryzota z powodu grzechów owo do tej pory nie nawrócenie – jest przed nie prędzej przyjmowanie życia, w którym nie ma natychmiast potępienia. Nie chodzi tak więc o namiętność smutku (samo w środku sobie destrukcyjne), toż o ansa, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia również jest konieczna do tego, abyśmy mogli doprowadzić do porządku naszą relację spośród Bogiem, w takim razie ów sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się oraz wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od pracy Ducha Świętego do wnętrza nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia plus aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje stale te same grzechy także nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, mimo to jest jakaś trudność, która nie pozwala im zapożyczyć mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzeci aspekt nawrócenia.3. Uwolnienie odkąd zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, jako że nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy wystarczająco mnogość, tak aby przyjąć zaangażowanie zbytnio wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga wewnątrz sobą lokalny grzech. Nie rozumiemy w pełni, podczas gdy wielce obrażamy Boga, kiedy ranimy samych siebie również w jaki sposób bardzo szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, stąd iż starszy kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem lub szczerze) do naszego grzechu. Zachęcam aż do nadzwyczaj ważnej refleksji: jakim sposobem fałsz tudzież zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta intencjonalność jest nader istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą do wolności wewnątrz Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. już sam doświadczyłem chrztu do wnętrza Duchu Świętym dodatkowo spotkałem Jezusa. Zacząłem wtedy czytać Pismo św. także kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele spośród niego nie rozumiem. W jaki postępowanie ci wszyscy siła robocza, o których jest wokalizacja w środku Ewangelii, byli uwalniani na mocy Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie już Duch Święty, w następstwie tego wiedziałem, iż owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo od tego czasu przyjechał do mnie należący do mnie kolega, który był więc w seminarium, plus powiedział, że w toku spotkania modlitewnego modlono się w środku niego dodatkowo został uwolniony. Nie rozumiałem, co proszek na myśli. Powiedział mi, iż proch kwestia z masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się do wszystkich jego wskazówek, niemniej jednak cały czas był stosowny tym grzechem. Wtedy pomodlono się wewnątrz niego tudzież… aktualnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że o ile owo prawda, to wiele rzeczy w moim życiu wymaga takiej modlitwy, oraz jest jeszcze cała seria innych ludzi, którym wolno by do wnętrza ten podejście pomóc. I w rzeczy samej, metodą prób natomiast błędów, zacząłem zabiegać ukochany w odniesieniu do uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję wciąż więcej uzdrowienia. I rzeczywiście, Bóg okazał mi łaskę również pewne osoby modliły się zbytnio mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia w relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, kiedy mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem w tym momencie rzeczywiście nieczynny a intensywnie myślący na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma idea przy naszego życia, pomimo tego taki mapa ma oraz szatan. To pan chciał, abym żył zajęty lękiem natomiast w życiu nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie zaś… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął drobić moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem wszystko, co do mnie należało, tudzież postępowałem praktycznie, lecz… moje silnik oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, niemniej jednak w tamtym miejscu Pan Bóg zaczął mi dawać zobaczyć także grzechy „starszego brata”. Bóg po cios kolejny skruszył moje motor oraz doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza pozycja bibliograficzna – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce także poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego opłakiwanie kręgosłupa, który nagminnie dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, zatem także także wtedy.Gdy podczas tej modlitwy księżulek mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna naprawdę duża liczba z głowy, co spośród serca, iż w pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia tudzież wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest ociupinę do wnętrza mnie, co uważałem zbyt kwant siebie samego, i dzisiaj to ze mnie wychodzi! I znienacka stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „nieco” odrzuceniem, tedy wyrzekłem się odrzucenia, tudzież Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wtedy, jak bardzo czynów w moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – kiedy wiele zamknięcia się wewnątrz sobie, chronienia samego siebie, kiedy wiele egoizmu... Myślę, że ten przykład pomoże nam połapać się, z jakiego powodu wylew od zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, wewnątrz które uwierzyliśmy natomiast które nosimy w sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci plus negacja logiczna umiemy zaakceptować miłości Boga. Już samo noeza tego, co jest do wnętrza naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co do wnętrza sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, wobec tego wyrzeczenie się ich może strzelać z ucha się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy nagabywać Boga o odkrycie prawdy o nas – zaś prawda wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Drakula i wampiry

Jak obudzić reinkarnację